Powered by Smartsupp
  • Zwroty i reklamacje

GWARANCJA

  1. Towary sprzedawane za pośrednictwem sklepu internetowego www.materacomania.com nie są objęte gwarancją Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową na podstawie rękojmi, określonej w dziale VII Reklamacja – Rękojmia.

  2. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez odpowiedniego producenta bądź dystrybutora. Treść oraz warunki gwarancji zostaną określone w dokumencie gwarancyjnym, wystawionym przez producenta oraz dołączone do sprzedawanego produktu.

IX ODSTĄPIENIE OD UMOWY – ZWROTY PRODUKTÓW

  1. Klient będący Konsumentem, który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku produktów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta, zgodnie z art. 38 pkt 3) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Produkty co do, których Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy wyraźnie oznaczone są w Sklepie internetowym informacją „Produkt na zamówienie” oraz w swym opisie zawierają pouczenie o braku uprawnienia do odstąpienia od umowy.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  4. Klient, uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży może zrealizować poprzez wysłanie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: ul. Krakusa i Wandy 34 Koszalin lub drogą mailową na adres: kontakt@materacomania.com

  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

  6. W razie odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić zakupiony towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zwracanego towaru przed upływem 14 dni na adres: ul. Krakus i Wandy 34 Koszalin. Koszty zwrotu (odesłania) towaru ponosi Klient.

  7. W razie odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić zakupiony towar w stanie nienaruszonym i nadającym się do dalszego użytkowania.
  8. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

  9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  11. Zgodnie z Ustawa o prawach konsumenta Stan prawny aktualny na dzień: 17.08.2023 Dz.U.2020.0.287 t.j. – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Ze zwrotów wyłączone są produkty ze statutem wyrobu medycznego które są odpowiednio oznaczone napisem “Uwaga! To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.” Oraz produkty tworzone bezpośrednio pod spersonalizowane zamówienie klienta, to jest produkty o wymiarze niestandardowym i wszystkie produkty tworzone pod specyfikację klienta, np. materace w specjalnych pokrowcach lub łózka z projektu i/lub wytycznych klienta.